Skip to content

ΥΒΡΙΣ ΚΑΙ ΑΣΕΛΓΕΙΑ

21/08/2014

Τον Ιούνιο του 2011 απηυδισμένος από την κατάσταση που επικρατούσε στο χώρο της «ζωντανής ιστορίας» στην Ελλάδα είχα γράψει ένα άρθρο στηλιτεύοντας τα κακώς κείμενα του χώρου. Την περίοδο εκείνη είχε κάνει δυναμικά την εμφάνισή του ένας σύλλογος αναπαραστάσεων που έδειχνε να μπορεί να κάνει τη διαφορά. Σε αντίθεση με τη «μετριότητα» που επικρατούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή ο σύλλογος αυτός εμφάνισε εξαιρετικής ποιότητας εργασίες και δημοσιεύσεις στο χώρο της Πειραματικής Αρχαιολογίας που έχουν αναγνωριστεί στο Εξωτερικό και τελευταίως είχαν αρχίσει να κάνουν αίσθηση και στη Ελλάδα. Όταν ο σύλλογος δέχτηκε την κακή πολεμική των διαφόρων ζηλόφθονων με ένα άρθρο που ανάρτησα το Μάιο του 2013 στηλίτευσα αμείλικτα όσους βυσσοδομούσαν χωρίς να παράγουν κανένα έργο στο χώρο της «ζωντανής ιστορίας» στην Ελλάδα.

Πέρασε ένας χρόνος και πολλοί απ αυτούς που παλιά εμφανίζονταν σα «καρναβάλια» βελτιώθηκαν αν μη τι άλλο εμφανισιακά τουλάχιστον και σε πολλές εκδηλώσεις του λεγόμενου «Ελληνικού χώρου» οι απρέπειες περιορίστηκαν δραματικά αν και δεν εξαλείφθηκαν τελείως. Ίσως και να εξαλειφθούν στο μέλλον – τίποτα δεν αποκλείεται πλέον. Αντίθετα στο χώρο της  «ζωντανής ιστορίας» με τον οποίο ασχολήθηκα η κατάσταση πήρε την κατιούσα. Οι εργασίες πειραματικής αρχαιολογίας ατόνησαν έως εγκαταλείφθηκαν. Ο σύλλογος άρχισε να δραστηριοποιείται στον αθλητικό τομέα χωρίς να είναι αθλητικός σύλλογος. Πρακτικές του συλλόγου όπως η εκπαίδευση στη φάλαγγα ατόνησαν ή σταμάτησαν. Απόπειρα μελέτης των αρχαίων ελληνικών ελαφρών τμημάτων ατόνησε κι αυτή. Η συμμετοχές του συλλόγου σε αθλητικές δραστηριότητες σε γειτονικές χώρες εξελίχθησαν σε ένα είδος τουριστικής εκδρομής με κουστούμια εποχής. (High End Tourism) Ταυτόχρονα σε χώρο του συλλόγου και με εξοπλισμό του συλλόγου άρχισαν να δημοσιοποιούνται στα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες δήθεν πειραματικής αρχαιολογίας με ισχυρισμούς που στην καλύτερη περίπτωση άγγιζαν τα όρια του γελοίου. Όταν το στηλίτευσα σε κλειστή συζήτηση η αντίδραση εξεχόντων μελών του συλλόγου δικαίωσε απόλυτα το χαρακτηρισμό που τους είχε αποδοθεί κάποτε από κάποια αγέλη υβριδίων.

Θα μπορούσα να αποχωρήσω απλώς αθόρυβα αλλά επειδή υπήρξε περεταίρω κατρακύλα στο βόρβορο θα την στηλιτεύσω αμειλίκτως! Αυτό το καλοκαίρι (2014) μια μικρή ομάδα εκδρομέων μασκαρεμένη ως σύλλογος ιστορικών μελετών (είπαμε High End Tourism!) κατέφθασε σε διαγωνισμό τοξοβολίας στη γείτονα χώρα (Τουρκία) Αφού έδειξαν ένα θέαμα μπουλουκιού και εξωτικού συνδυασμού χλαμύδας και σαγιονάρας με τις φωτογραφίες τους να κοσμούν το διαδίκτυο.

 κορυβαντες koryvantes helladotrans ελλαδοτρανς

Κατόπιν έδωσαν παράσταση πάλης ξεφτιλίζοντας το αγώνισμα του αρχαίου παγκρατίου. Αυτό που έδειξαν δεν είχε καμία σχέση με προηγούμενη ποιοτική δουλειά τους. Ο συνδυασμός κραυγαζώντων ανηλίκων και χιτωνίσκου-αθλητικής φόρμας ήταν κάπως… εκκεντρικός! Το απόγειο του εξευτελισμού όμως ήταν ότι όταν οι «γείτονες» τους είπαν να αναπαραστήσουν την έφοδο στο Γρανικό αυτοί δέχτηκαν χωρίς να σκεφτούν ότι δεν είχαν ούτε τον εξοπλισμό ούτε την προετοιμασία.

 κορυβαντες koryvantes helladotrans ελλαδοτρανς

Δείτε λοιπόν τη φωτογραφία και θαυμάστε την ιστορική ακρίβεια που έχουν τα κορινθιακά κράνη. (οι Μακεδόνες ήταν χαζοί που δεν τα φορούσαν!) Ο τοξότης πάει χωρίς φαρέτρα γιατί μάλλον το βέλος του θα είναι κάποιο αρχαίο μυστικό όπλο που θα εξοντώνει χιλιάδες εχθρούς με μια βολή! Το σπαρτιατικό έμβλημα του σκορπιού σε όλο του το μεγαλείο ασχέτως αν η Αλεξανδρινή Εποποιία έγινε «πλην Λακεδαιμονίων». Τι να πει κανείς για την καρικατουρίστική απόπειρα μακεδονικής φάλαγγας που στηλίτευσα το 2013.  Ψιλοί να εφορμούν με λόγχη δε νομιζω να υπήρξαν παντως. Ο επικεφαλής όμως όπου σαλαγά τη μονάδα όπως ο βοσκός τα πρόβατα μάλλον αγνοεί ότι οι αξιωματικοί της περιόδου πολεμούσαν στη πρώτη γραμμή. Κατά τα άλλα κοροϊδεύουμε τους… Σκοπιανούς!  Μια χαρά μας ρεζίλεψαν οι «γείτονες» χρησιμοποιώντας την αμετροέπειά μας!

Κι επειδή πολλοί θα προσπαθήσουν να δικαιολογήσουν τα αδιανόητα, ο επικεφαλής της αποστολής είναι εκπαιδευόμενος ακαδημαϊκός με γνώσεις ιστορίας και πειραματικής αρχαιολογίας. (έτσι τουλάχιστον δηλώνει) Επίσης οι δικαιολογίες είναι σαν τις οπές αφόδευσης. Όλοι διαθέτουν από μία!

Ελθέτω Νέμεσις!

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: